Chlorofilas lapas

Chlorofilas

Kas yra chlorofilas? Tai žalios spalvos augalinis pigmentas, augalų lapus nudažantis žalia spalva, dalyvaujantis fotosintezėje bei kaupiantis saulės energiją augaluose. Chlorofilas augalams yra gyvybiškai reikalingas ir svarbus, be jo neegzistuotų gyvybė planetoje. Tai viena iš svarbiausių medžiagų žemėje. Jis svarbus taip, kaip žmogui – kraujas.

Nustatyta, kad pagal cheminę sandarą chlorofilas turi panašių savybių, kaip ir žmogaus kraujyje esantis  hemoglobinas. Žinome, kad hemoglobino pagrindas yra geležis, tuo tarpu chlorofilo – magnis.

Dar gilioje senovėje žmonės įvairių augalų lapus naudodavo antpilų, gydomųjų tepalų gamybai. Tai buvo puiki gydomoji priemonė žaizdų gydymui, virškinimo problemoms spręsti ir opoms gydyti, kraujo atstatymui, esant anemijai, kraujuojant dantenoms, blogam burnos ir kūno kvapui šalinti ir kitų ligų gydymui bei prevencijai.

 

Moksliniai chlorofilo tyrinėjimai

Moksliniai chlorofilo tyrinėjimaiDu mokslininkai – Ričardas Vilstateris (1915 m.) ir Hansas Fišeris (1930 m.) gavo Nobelio premijas už cheminę chlorofilo ir hemoglobino formulę. Jie pirmieji nustatė, kad chlorofilas savo savybėmis yra artimas kraujo funkcijoms žmogaus organizme. Ir vėliau mokslininkai domėjosi ir tyrinėjo chlorofilą. 1940 metais JAV medicininiame leidinyje „Amerikos chirurgijos žurnalas“, Nr. 49 buvo paskelbti chlorofilo mokslinių tyrinėjimų duomenys.

Iš pateiktų mokslinių faktų buvo matyti, kad  kad chlorofilas pagreitina audinių regeneracinius procesus. Tačiau, tuo metu gydymas antibiotikais buvo pasiekęs aukštumas, tad farmacininkų ir gydytojų tarpe šis atradimas negavo reikiamo palaikymo. Dar vėlesniais metais, amerikiečių mokslininkai, tyrinėdami dantų karieso problemas, nustatė, kad chlorofilas gerina burnos ertmės būklę ir naikina kariesą keliančias bakterijas.

Tad buvo pradėtos gaminti dantų pastos su chlorofilu. Be to, giliau tyrinėjant chlorofilo panaudojimo galimybes ir savybes, buvo nustatyta, kad vartojant chlorofilą, gerėja prastas burnos kvapas po svogūnų, česnakų valgymo, po rūkymo.

Japonų mokslininkai nustatė, kad naudojant chlorofilą, efektyviai kovojama su infekcinių ligų sergamumu.

Izraelio mokslininkai prisidėjo prie chlorofilo tyrinėjimų taip pat – jie tyrė ūminio pankreatito gydymo galimybes.

JAV mokslininkai atliko tyrimus su pelėmis, kurios sirgo storosios žarnos vėžiu. Joms įdėjus į maistą chlorofilo ekstrakto, buvo prieita prie išvados, kad vėžys toliau nebesivystė. Buvo patvirtina, kad žalumynų vartojimas užkerta kelią onkologinėms ligoms. Šia rekomendacija naudojasi nemažai pasaulio žmonių.

Ilgi chlorofilo tyrinėjimų metai davė gerų rezultatų: buvo nustatyta, kad chlorofilas stimuliuoja širdies ir kraujagyslių veiklą, kvėpavimo takų, virškinimo sutrikimų, žarnyno, inkstų ir kitų svarbių organų bei sistemų veiklas.

 

Chlorofias nauda:

Chlorofilas naudaYra nustatyta, kad chlorofilas:

  • Suteikia energijos ir stiprina imuninę sistemą, tad rekomenduojamas senyvo amžiaus žmonėms, taip pat sergantiems mažakraujyste (anemija) ir nėščiosioms, stiprinti organizmą po gimdymo.
  • Gerina virškinamojo trakto ir žarnyno darbą.
  • Reguliuoja rūgščių balansą skrandyje.
  • Stabilizuoja kraujo spaudimą.
  • Stabdo dantenų kraujavimą.
  • Pasižymi priešmikrobinėmis ir priešbakterinėmis savybėmis. Yra puikus antiseptikas.
  • Skatina ląstelių atsinaujinimą.
  • Apsaugo inkstus nuo akmenų susidarymo.
  • Gerina skydliaukės veiklą.
  • Valo kraują nuo toksiškų medžiagų.
  • Rekomenduojamas, esant ginekologiniams susirgimams.
  • Rekomenduojama skaudant sąnariams.
  • Rekomenduojama, esant praguloms.
  • Stimuliuoja kvėpavimo takų veiklą.
  • Gerina burnos ir kūno kvapą.
  • Žinomas kaip stiprus antioksidantas.
  • Mažina cholesterolio kiekį kraujyje.
  • Mažina pagirių sindromą.
  • Mažina nuovargį ir gerina miego kokybę.

 

Kur daugiausiai yra chlorofilo?

Kur daugiausia

  • Dumbliuose (Spirulina ir Chlorela).
  • Žalialapėse daržovėse.
  • Miežių želmenyse.
  • Kviečių želmenyse.
  • Liucernoje
  • Eglių spygliuose.

 

Kokių mineralinių medžiagų yra chlorofile?

MineralaiChlorofilas praturtintas kalciu, kaliu, geležimi, natriu, cinku, manganu, magniu, nikeliu, variu, beta karotenu ir kitomis mineralinėmis medžiagomis.

Šiuolaikinis gyvenimo tempas yra labai spartus, tad skubantiems yra rekomenduojama nusipirkti skysto chlorofilo ir vartoti jį pagal nurodytą instrukciją. Taip pat rinkoje galima rasti maisto papildų ir netgi kremų su chlorofilu. Tačiau labiausiai rekomenduojama spausti sultis iš želmenų arba gaminti patiekalus iš daržovių. Taigi, chlorofilas gali būti naudojamas tiek išoriškai, tiek su maistu ar gėrimu.

Kaip jau minėjome, chlorofilas labai panašus į žmogaus kraujyje esantį hemoglobiną. Nustatyta, kad jis žmogaus organizme yra įsisavinamas labai lengvai. Tad chlorofilas rekomenduojamas vartoti šiais atvejais:

Hemoglobino ir chlorofilo formules

  • Jeigu jūsų darbas susijęs su ilgu buvimu uždarose patalpose, kur nepatenka saulės spinduliai.
  • Jeigu dirbama ar būnama padidintos radiacijos zonose ar užterštose zonose.
  • Jeigu dažnai sergate peršalimo ir infekcinėmis ligomis.
  • Po chemoterapijos seansų, spindulinio gydymo.

 

Chlorofilo vartojimas išoriškai:

  • Dezinfekuoti ir plauti žaizdas ir opas
  • Naikinti bakterijas.
  • Skalauti gerklei ir nosi
  • Gydyti praguloms.
  • Praplauti makščiai (vonelei: 2 valgomieji šaukštai skysto chlorofilo 1 l vandens).
  • Kompresams.

 

Chlorofilas dumbliuose (Spirulina ir Chlorella)

DumbliaiDumbliuose gausu  baltymų, mineralinių medžiagų, vitaminų bei amino rūgščių. Vartojant produktus iš dumblių, nuo toksinų ir kitų teršalų valosi bei detoksikuojasi organizmas, gerėja imuninės sistemos veikla, stabilizuojamas virškinimo sistemos funkcionavimas. Norintiems sureguliuoti svorį, sportuojantiems žmonėms taip pat rekomenduojami ekologiški produktai iš dumblių.

Vartojant produktus su dumbliais, mažėja alerginės reakcijos. Kadangi dumbliuose esantis chlorofilas suteikia energijos ir padidina ištvermę, greitina medžiagų apyvartą, tokie produktai rekomenduojami tiek sportuojantiems žmonėms, tiek visiems žmonėms, norintiems gyventi sveikiau ir natūraliau.

 

Chlorofilas žalialapėse daržovėse

Sakoma, kad žalios spalvos daržovės yra naudingos ne tik dėl to, kad  valomas organizmas, gerinama skrandžio veikla, reguliuojamas kraujospūdis, malšinami įvairaus pobūdžio skausmai, bet pastebėta, kad ji suteikia ramybės, padeda geriau susikoncentruoti ir susikaupti.

DaržovėsSveikiausios žaliosios daržovės yra šios:

  • Agurkai
  • Brokoliai
  • Salierai
  • Špinatai
  • Lapinės salotos

Nuo seno yra žinoma, kad agurkai yra mėgiami ne tik dėl savo gerų skonio savybių, bet ir dėl to, kad valo žarnyną, pašalina skysčių perteklių iš organizmo, varydami šlapimą. Naudingi yra ir rauginti agurkai, nes juose yra gausu vitamino C.

Brokoliai labai mėgiami tų, kurie nori išlaikyti gražias kūno linijas, nes vienoje porcijoje brokolinių kopūstų yra tik 30 kcal. Kaip ir iš kitų daržovių, taip ir iš brokolių galima pagaminti įvairių puikių ir sveikų patiekalų. Jie labai nekaloringi, gerina virškinimą ir, žinoma, yra skanūs. Iš jų galima pasigaminti įvairių žalių kokteilių, maišant kartu su kitomis daržovėmis.

Salierai yra mėgiami kaip pagrindinis ingredientas sveikoms ir maistingoms salotoms paruošti. Patiekalai iš salierų yra nekaloringi, gerina virškinimą, skatina šlapimo išsiskyrimą. Jie yra populiarūs, gaminant kokteilius su kitomis daržovėmis.

Špinatai bene labiausiai mėgiama daržovė tiek moterų, tiek vyrų tarpe. Tai tikra antioksidantų bomba! Jie apsaugo organizmą nuo aktyvių laisvųjų radikalų, todėl susireguliuoja kraujospūdis, gerėja kraujagyslių ir širdies darbas. Yra daug receptų patiekalams ir žalieseims kokteiliams gaminti.

Lapinės salotos yra žinomos ir mėgiamos dėl vitamino C gausos, kalio, beta karotino. Patiekalai su salotomis padeda išlaikyti normalų svorį bei skatina šlapimo išsiskyrimą.

Pastaruoju metu vis labiau populiarėja žalieji kokteiliai. Juose esantis chlorofilas suteikia organizmui energijos, yra nekaloringi ir galima įmaišyti įvairių daržovių bei vaisių. Kiekvieno skoniui galima rasti daug ir įvairių receptų interneto platybėse. Žalieji kokteiliai padeda atsikratyti viršsvorio ir potraukio saldumynams.

Iš turimų daržovių ir vaisių galima greitai sumaišyti skanų ir sveiką gėrimą. Žalių kokteilių mėgėjai rekomenduoja nemaišyti daugiau nei 4 rūšių daržovių ir vaisių, gerti iš karto, suplakus kokteilį. Pastovėję ilgesnį laiką šaldytuve, kokteiliai praranda savo maistingąsias savybes.

Ne vienas, išbandęs ilgesnį laiką gerti žaliuosius kokteilius, valgyti žaliąsias daržoves ir salotas, įsitikino jų nauda sveikatai ir gyvenimo būdui.

Chlorofilas miežių želmenyse

Miežių želmenys pasižymi šiomis savybėmis: turėdami daug chlorofilo jie stabdo pavojingų bakterijų augimą ir vystymąsi, turi daug B grupės vitaminų, amino rūgščių, folio ir patoteno rūgščių, vitamino C, enzimų, flavonoidų, karotinoidų, stiprina ir šarmina organizmą. Tad miežių želmenys yra neabejotinai tikras sveikatos šaltinis visiems.

Miežiai ir kviečiai

Chlorofilas kviečių želmenyse

Kviečių želmenys, kaip ir miežių, turi daug chlorofilo (apie 70 %), enzimų, folinės rūgšties, vitaminų A, B, B12, C, E, K, kalcio, kalio, geležies, amino rūgščių ir kitų, žmogui reikalingų mikroelementų. Tad išgėrus vos  50 ml kviečių želmenų sulčių, jūs jausitės suvalgę beveik 900 g  daržovių.

Kviečių želmenyse gausu enzimų – gyvybės energijos ir pagrindinės ląstelių atstatomosios medžiagos. Jie žinomi dėl nuodų mažinimo organizme poveikio bei svarbūs kraujo valymo procesuose. Sultys iš kviečių želmenų naudingos mažinant vidurių užkietėjimą ir pūtimą, neutralizuojant blogus kūno kvapus, gydant anemiją, valant kepenis.

Nereikia pamiršti, kad nei sultys, nei žaliosios daržovės negydo konkrečios ligos, o tik sušvelnina jos simptomus, valo, stiprina ir subalansuoja organizmą.

Geriant želmenų sultis, reikia organizmą pratinti pamažu, nuo visiškai mažų dozių – nuo 1 arbatinio šaukstelio, palaipsniui didinat iki 50-100 ml per dieną.

Chlorofilas eglių spygliuose

SpygliuoseChlorofilo yra gausu ir švieži­u­ose eglių spygli­u­ose. Juose yra daug žmogaus orga­niz­mui  reikalingų vitaminų: C, K, P, E, PP, B1, B2, B3, B6,  aminorūgščių, geležies, vario, mangano, ali­u­minio,  fiton­cidų, eterinio alie­jaus, fito­hor­monų, bak­te­rio­sta­tinių (slop­inančių bak­ter­ijų daug­in­imąsi) ir anti­his­t­a­mininių (antia­lerginių) medži­agų.

Vartojant preparatus iš spyglių, didėja imuniteto atsparumas, stiprinamas organizmas, lėtėja senėjimo procesai. Eglės spyglių ekstraktaiu turi antialerginių ir bakterijas slopinančių medžiagų, pasižymi nuskausminamuoju poveikiu, šlapimą, prakaitą ir tulžį varančiomis savybėmis. Kosmetikos pramonėje gaminamos priemonės su eglių spygliais gerina odos ir plaukų būklę.

Internete yra daug receptų, kaip patiems pasigaminti užpilus iš eglių spyglių. Taip gaunami vitamininiai gėrimai.

 

Chlorofilas liucernoje

LiucernaMėlynžiedė liucerna (medicago sativa) yra pupinių šeimos daugiametis augalas, kurio žiedynas yra 1-2 cm ilgio ir labai panašus į dobilus. Žiedai yra melsvos spalvos, nedideli, auga kekėmis. Liucerna – labai atsparus augalas, net augdama šalia kitų vaistažolių ar augalų, lengvai išgyvena. Ilgų šaknų dėka augalas gauna daug drėgmės ir mineralinių medžiagų.

Liucerna yra ,,turtingas’’ augalas dėl sudėtyje esančių vertingų mineralų. Ne veltui žolininkų ji yra labai vertinama ir mėgiama.

Liucernoje esantys mineralai , vitaminai ir kitos medžiagos (be chlorofilo):

  • Geležis
  • Cinkas
  • Silicis
  • Boras
  • Natris
  • Fluoras
  • Manganas
  • Fosfatas
  • Varis
  • Kalis
  • Baltymai
  • Izoflavonoidai
  • Vitaminai A, D, B1, B2, B12, C, E, K, U
  • Proteolitiniai fermentai
  • Alkaloidai
  • Amino rūgštys
  • Polinesočiųjų riebalų rūgštys
  • Riebiosios rūgštys
  • Fruktozė
  • Salicilo rūgštis

lynžiedė liucerna dėl joje esančio chlorofilo yra nuo seno žinoma kaip gyvybingumo šaltinis. Receptų, sukurtų virškinimo ir apetito gerinimui, organizmo imuninei sistemai stiprinti, širdies ir kepenų veiklai gerinti, skrandžio ir žarnyno darbui gerinti, galima rasti Senovės Kinijos gydytojų užrašuose, tradicinėje indų ajurvedinėje medicinoje, indėnų genčių medicinoje. Savo unikalumu ir ypatingomis savybėmis ją žino ir šiuolaikiniai žolininkai bei farmacininkai.

Mėlynosios liucernos cheminė sudėtis yra ypatinga. Joje gausu ląstelienos, tad savo naudingomis savybėmis ji sveikatina visą žmogaus organizmą. Rinkoje galima rasti maisto papildų su liucerna, kurie orientuoti žmonėms, turintiems per daug cholesterolio ir cukraus kraujyje, širdies ir kepenų veiklai gerinti, sušvelninti klimakterinio periodo simptomus, mažinti nuovargiui ir gerinti miego kokybei, suteikti žvalumo ir energijos.

Mėlynoji liucerna pasižymi stipriu antiuždegiminiu poveikiu

Liucernoje gausu izoflavonų, kurie pasižymi labai panašiu poveikiu kaip estrogenai, tad maisto papildai su liucerna rekomenduojami moterims menopauzės metu gerinti savijautai ir mažinti karščio bangoms, mažinti galvos skausmus.

Dar gilioje senovėje žolininkų buvo pastebėta viena svarbi mėlynosios liucernos savybė – kraujo krešėjimo skatinimas. Mėlynoji liucerna padeda stiprinti kraujagyslių sieneles. Joje esantis vitaminas K labai svarbus kraujo krešėjimo procese, tad skatina kraujo krešėjimą ir normalizuoja šį procesą.

Kai organizme sutrinka purinų apykaita, gali išsivystyti sunki liga podagra. O liucernoje esančios medžiagos skatina skysčių pašalinimą iš organizmo, subalansuoja druskos ir vandens apykaitą.

Liucerną rekomenduojama vartoti, sutrikus žarnyno ir virškinamojo trakto veiklai.

Liucernos sudėtyje yra augalinės kilmės fluoro, kuris padeda apsaugoti dantis nuo karieso.

Liucerna turi labai daug sveikatinimo savybių, tad gali būti vartojama, esant įvairiems organizmo sutrikimams ir disbalansui.

Patarimai besilaukiančioms moterims

Besilaukiančioms moterimsMėlynoji liucerna yra laikoma puikiu skysčių šalintoju iš organizmo, tad rekomenduojama besilaukiančioms moterims gerti arbatą, atidžiai perskaičius produkto vartojimo instrukciją. Papildomai, skoniui pagerinti, siūloma įdėti šaukštelį medaus ar aviečių uogienės. Tokia arbata ar maisto papildai su liucerna pagerina bendrą savijautą, ypač rytiniu laiku. Jau pagimdžius ir pradėjus maitinti kūdikį savo pienu, rekomenduojama kasdien išgerti nedidelį kiekį arbatos pieno kokybės gerinimui.

Sveikos mitybos parduotuvėse galima nusipirkti liucernos sėklų, tad augalą užsiauginti savo namuose nėra problema. Į augalams skirtą žemę įberkite liucernos sėklų ir sudrėkinkite paviršių. Jokiu būdu negalima purkšti cheminių preparatų. Šiuo naudingu augalu galėsite džiaugtis ilgai, tik nepamirškite tinkamai jo prižiūrėti. Jei perkate liucernos lapų iš ūkininkų ar parduotuvėje, įsitikinkite, kad ji augo ekologiškoje aplinkoje.

Liucerną galima įmaišyti į įvairius žaliuosius kokteilius, pagardinti salotas, arbatą, sumuštinius ir kitus užkandžius. Kokteiliai ir patiekalai su liucerna yra sveiki, nekaloringi ir skanūs.

Jei turite noro patys susidžiovinti liucernos lapus, būtina surinkti jos šakeles iki žydėjimo sezono. Džiovinti rekomenduojama kaip ir visus kitus vaistinius augalus – sausoje, šiltoje, bet gerai vėdinamoje patalpoje. Šiuo metu populiarios specialios džiovyklės vaisiams ir daržovėms džiovinti. Jose galima sudžiovinti ir liucernos šakeles. Išdžiovinus patogiausia šakeles susmulkinti ir laikyti vėsioje ir sausoje vietoje. Sudžiovinta liucerna tiks arbatai pasigaminti, pabarstyti ant įvairių užtepėlių ar įmaišyti į košes. Atkreipkite dėmesį, kad liucerna turi pakankamai stiprų skonį, tad prie jo reikia pratintis pamažu.

Mėlynžiedė liucerna, be jau aprašytų savybių, yra puiki pagalbininkė žmonėms, turintiems žalingų įpročių – vartojantiems alkoholį ir narkotikus. Ji padeda sumažinti šias priklausomybes. Be to, mėlynžiedė liucerna pagerina bendrą būklę pacientų, sergančių cukriniu diabetu.

Nepamirškime labai svarbios taisyklės – visur ir visada turėti saiką. O prieš nutarus vartoti bet kokį žolinį preparatą ar vaistažoles, būtinai pasikonsultuokite su gydytoju ar farmacininku.

Papildomai apie chlorofilą galite sužinoti iš wikipedijos

One Reply to “Chlorofilas”

  • Avatar of Sandra
    Sandra

    Tikras lobis ne tik sergantiems ir išsekusiems po operacijų ir sunkių ligų, bet ir sveikiems bei sportuojantiems, natūralus energetikas.

    Atsakyti

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *